Alcedocatief

Begin dit jaar zijn de eerstejaars studenten van de opleiding communicatie van de Hogeschool Rotterdam druk bezig geweest met buzzmarketing voor Alcedo. Voor hun schoolproject moesten ze een buzz actie verzinnen en organiseren voor Alcedo.

Ze begonnen met het opstellen van een communicatieplan. Hierin deden ze onderzoek naar bijvoorbeeld onze doelgroep en drempelwaarden om lid te worden.
Daarna hebben ze een buzzmarketing actie verzonnen en uitgevoerd.
Het idee van deze actie’s is om met een kleine korte marketing acties naamsbekendheid te bevorderen.

Zonder budget werden deze leerlingen uitgedaagd om met een creatieve actie te komen.
Dit resulteerde in diverse ludieke acties.

Zo kwam het groepje “J-J MC” erop om een Après-ski te organiseren bij Inholland om bij hun de gezelligheid van onze vereniging te promoten. Hieronder is de video hiervan te zien:

[wpdevart_youtube]https://www.youtube.com/watch?time_continue=66&v=gFsDY17RyMw[/wpdevart_youtube]

 

En het groepje “de Multiculti girls” (Amy van der Leije, Anna Kooimans, Mylène Ceelen en Nainy Victoria) kwam met een ander plan. Zij deelden warme chocolade melk in Alcedo bekers uit. Ook maakte je kans op het winnen van een prijs als je je naam achterliet op hun site, waar je door middel van een QR-code kon komen.

Benieuwd naar andere acties? Speur dan maar eens rond op Youtube!

 [:]